Przedmiot działalności
- Gospodarowanie w granicach zwykłego zarządu, w sposób i na zasadach określonych przepisami prawa oraz ustaleniami organów m.st. Warszawy, a w odniesieniu do spraw należących do zakresu działania Dzielnicy Wola m.st. Warszawy - ustaleniami organów Dzielnicy Wola m.st. Warszawy:
- mieszkaniowym zasobem m.st. Warszawy;
- powierzonym zasobem nieruchomości m.st. Warszawy.
- Podejmowanie działań na rzecz określania sposobu zarządu nieruchomością wspólną, dokonania wyboru zarządu lub ustanowienia zarządcy przymusowego.
- Wykonywanie innych zadań powierzonych przez organy m.st. Warszawy z zakresu zarządu mieszkaniowym zasobem i zasobem nieruchomości m.st. Warszawy w odniesieniu do spraw należących zakresu działania Dzielnicy Wola m.st. Warszawy ustaleniami organów Dzielnicy Wola m.st. Warszawy.
- zarządzanie lokalami tworzącymi mieszkaniowy zasób oraz powierzonym zasobem nieruchomości m.st. Warszawy, w tym:
- eksploatowanie lokali,
- organizowanie napraw, konserwacji, remontów i modernizacji,
- utrzymywanie czystości i porządku na terenie posesji i osiedli,
- zawieranie, dokonywanie zmian i rozwiązywanie umów najmu, dzierżawy lub użyczenia,
- pobieranie czynszów i opłat z tytułu najmu i eksploatacji lokali oraz innych opłat, w tym odszkodowań za bezumowne korzystanie z lokali i innych składników powierzonego mienia m.st. Warszawy oraz prowadzenie windykacji w tym zakresie,
- ewidencjonowanie nieruchomości (w tym lokali),
- obsługa użytkowników mieszkaniowego zasobu m.st. Warszawy oraz użytkowników innych lokali i obiektów obejmującą zapewnienie energii elektrycznej, cieplnej i wody, odprowadzanie ścieków i wywóz nieczystości,
- wnioskowanie o przygotowywanie niezbędnych opracowań geodezyjno-prawnych oraz o dokonanie niezbędnych podziałów i scaleń nieruchomości, sporządzanie planów rzeczowo-finansowych rocznych i wieloletnich dla każdej nieruchomości, a w tym:
- zarządzania nieruchomością;
- remontów i modernizacji;
- inwestowania w nieruchomość;
- dokonywanie czynności przygotowawczych zmierzających do wyłonienia najemców, dzierżawców lub innych użytkowników nieruchomości oraz przygotowywanie umów z tymi najemcami, dzierżawcami i innymi użytkownikami,
- dokonywanie czynności przygotowawczych zmierzających do zamiany lokali mieszkalnych,
- przygotowywanie i przeprowadzanie przetargów na zarządzanie nieruchomościami, rozliczanie umów o zarządzanie nieruchomościami,
- ewidencjonowanie i pobieranie przychodów i pożytków z nieruchomości,
- naliczanie należności za nieruchomości oraz prowadzenie windykacji i egzekucji tych należności,
- rozliczanie przychodów i pożytków z nieruchomości oraz wydatków na utrzymanie nieruchomości,
- dokonywanie analiz w zakresie gospodarowania lokalami i nieruchomościami w obszarze działania Zakładu, w tym analizy kosztów utrzymania zasobu oraz wnioskowanie zmian polityki czynszowej i stawek czynszów,
- wyposażanie w niezbędne urządzenia infrastruktury technicznej nieruchomości m.st. Warszawy,
- udział w przygotowaniu dokumentacji nieruchomości przeznaczonych do obrotu, podejmowanie czynności w postępowaniu sądowym w sprawach dotyczących własności lub innych praw rzeczowych na nieruchomości, roszczeń ze stosunku najmu lub dzierżawy, stwierdzenia nabycia spadku, stwierdzenia nabycia własności nieruchomości przez zasiedzenie, a także dotyczących wpisów w księgach wieczystych, zakładania ksiąg wieczystych,
- występowanie do właściwych organów i sądów we wszystkich sprawach objętych działaniem Zakładu.
Metryka
Rejestr zmian
Rozwiń